Alla inlägg den 8 april 2010

Av Amanda Andersson - 8 april 2010 04:04

Trodde vi åkte ifrån värmen i Florida, men det visade sig visst vara varmare idag i NY än i Florida. Tog ut tjejerna på picknick, men vi fick gå in igen, för varmt !

Veckan har varit hur bra som helst..vi har väl mest tagit det lugnt :)

Huset vi hyrde var väldigt fint och stort. jag och ashley delade rum, vilket var kul :)

  Stranden låg tre minuter bort, där vi badade i vågorna, gjorde sandslott, grävde ner jason ett par gånger, läste tidningar, böcker, solade och bara njöt av livet =)

En kväll gick vi ut på middag med jasons två vänner som bodde där. Den ena visade sig vara livvakt åt bla Obama och Madonna. han hade också fått nån slags silverstjärna eller vad det nu var, som usa delar ut var tionde år. lite coolt =)


  Nästan varje kväll gick jag och ashley till en liten affär där dom gjorde all choklad själva och sålde världens godaste glass. har nog förätit mig på glass nu!

Ashley blev även lite kär i killen som jobbade där.. hehe

Påsken firade vi även där. Vi gick upp tidigt och målade 20 ägg, som vi gömde i huset och barnen fick leta upp alla. sedan blev det massa godis :)

  Dom sista dagarna fick vi låna Jasons kompis hus, eftersom han skulle iväg.

Tror ni jag tappade hakan eller? vilket hus!! enormt och skitsnyggt. precis som i filmer. och poolen var stor den med, och utanför poolen kom havet. lovely :)

  erbjöd mig att passa mia en natt, eftersom hon tydligen aldrig sover på nätterna längre. hon sov som en stock med mig, så mysigt :) vi tog soffan på nedervåningen så dom andra kunde sova.

Just det, en kväll fick jag och ashley en full servitris..haha stället var fullt av folk och hon sprang runt som en höna och var inte nykter för fem öre, skitkul ;)

 jaa, veckan gick fort men jag njöt varenda sekund. underbart fint var det!

trodde jag skulle vara trött idag, eftersom vi kom hem sent igår men vilken energi jag hade idag =) jobbade dock 13 timmar pga lite kaos här, men tror allt löser sig=)

  Ska fortsätta se på walk the line nu och sedan få mig lite sömn.

LOVE.


   

Stranden                         I chokladaffären              En liten del av huset

   

Barnvakt :)                      Mandas tjejer                 6 tjejer & Jason, stackaren =)


Ovido - Quiz & Flashcards