Alla inlägg under januari 2011

Av Amanda Andersson - 27 januari 2011 23:42

ÅÅÅHHH vad jag är glad nu! Har precis avslutat ett skype samtal på två timmar. Men jag känner samtidigt bara för att grina, men är ju bättre att vara glad i stället. Mina tjejer har redan växt tyckte jag. Mia, den minsta fick sitta och stirra ett tag på datorn tills hon äntligen kanske lyckades känna igen mig och log. Jag bara önskar att jag kunde adoptera dom, haha.. vi satt och pratade om massa gammalt och vi sjöng ihop också:) försökte få dom att minnas smågrejer, så dom inte glömmer mig helt.

  Ashley sparar pengar för fullt, så i sommar kommer hon förhoppningsvis till sweedeeenn :):)


nä nu ska jag sova. i morgon ska jag vara "barnbakt" åt linnéa hela dagen och sedan blir det Höga c på kvällen antar jag. vi ses mina kära.. LOOVVEE


Av Amanda Andersson - 26 januari 2011 22:31

Nu är det redan onsdag kväll. Shit vad fort veckorna går. Dom springer iväg, och det gör även mina pengar.. men inga pengar kommer in. give me a F job.

I morgon blir det kalas för min syster som blivit 12. Och på lördag var tanken att jag skulle passat min 7 åriga syster, men fick nu reda på att kullgrens premiär var då. Så pappa ska försöka fixa så jag slipper :)

  Insåg faktiskt på måndag kväll att jag saknar mina tjejer i usa. Tanken har verkligen inte slagit mig än, men då så! Fick kämpa med tårarna.. det känns bara overkligt att inte se dom eller framför allt höra dom. Inga barn som springer efter mig vart jag än går. Känndes verkligen som att dom var mina barn, blä.

Inte heller min "syster" ashley som i princip satt fast i mig, är inte med mig.

 JAG SAKNAR DOM




men får jag jobb och pengar kan det bli en usa resa med mina borås tjejer i augusti kanske, som planerat. så nu jag får jag hitta ett jobb då. wish me luck..  

Av Amanda Andersson - 22 januari 2011 16:55

Jaha ja. Då känns allt precis som vanligt igen.

Sitter just nu hos min Jos och jag bara njuuuuter av att vara här igen!

Kom hit i torsdags. I går kväll åkte vi till jocke och spelade spel med lite folk.

Blev väl för mycket alkohol för stackars amanda så jag somnade väl lite för tidigt haha. Har inte heller mått något vidare idag blä blä blä.. men jag har bara mig själv att skylla det på =)


varit och fikat med mina kusiner Bella och Sebbe. Nu ska jag göra mig i ordning för det blir storkalas på kvarterskrogen med släkten. Ska fira mormor och morfars 50 åriga bröllopsdag :) Efter det ska vi iväg på fest igen. Den här gången ska jag då hålla ögonen öppna, det är ett måste! Nu säger jag adjö och SKÅÅÅL! tjalalala, jag är tillbaka hos mina bästa och jag älskart :)


   


          



Av Amanda Andersson - 17 januari 2011 15:15

Sälen resan är avklarad och jag är hemma igen med båda benen. Första dagen åkte vi längdskidor mitt ute i ingenstans. Hittade en pytteliten stuga där vi fikade på våfflor (50 kr st) asdyrt. Jag trodde jag skulle dö så kallt det var men I'm still alive.

  Nästa dag blev det skoter åk. Trodde även då att jag skulle dö ännu mer.

Hade för tunna sockar och mina fötter försvann i kylan. Mina händer gick väl av nånstans på vägen. När mitt humör var som värst blev jag plötsligt lite glad igen. Såg en tjock älg med jättesmala ben, som hoppade runt i den fem meter höga snön. Jag gillar älgar, fast jag hatar dom! Fikade i toppstugan och sedan åkte vi hem till stugan igen.

  Tredje dagen blev det äntligen lite back åk. Jag och Linnéa gav oss ut på snowboardarna och hade massa kul :) Fjärde och sista dagen blev det bara städning och packning och en lång resa hem igen. Men har haft det riktigt bra. Otroligt gott att bara slappna av utan att få dåligt samvete. Massa mat och onyttigt blev det varje dag dessvärre:( för mycket! men roliga spel spelade vi!


Arbetsförmedligen är nu mitt nya jobb! suck, första gången jag är utan jobb och det suger ganska rejält. Så ge mig ett jobb tack! nu ska jag umgås lite med min familj snabbt inna jag ska iväg igen! har köpt världens bästa present till pappa, som han ska få nu om ca tio minuter när han kommer hem :)

 blev ett aplångt inlägg again... shit pommes.. men ett par bilder får ni med kika på, hej svejs så länge mina vänner!


        


  •   
  •   
  •   
Av Amanda Andersson - 11 januari 2011 23:37

 HALLÅ ja!

nu ligger jag här igen, och ska försöka sova. I går natt somnade jag halv sex på morgonen..inte så smart va? Men är aldrig trött. Kollade på O.C hela natten, satte mig även på en träningscykel dom ställt i mitt rum. Så halv fyra på natten cyklade jag en stund. gött ändå haha.

   Så nu hoppas jag på mer sömn så jag kan ladda inför Sälen i morgon. Ska bli kul med lite skidor, snowboard och längdskidor.


Kikade förbi hos jos förut en stund. Även sandra och therese kom.. trodde att jag skulle sitta där och vara uttråkad, men det var snarare josefin som det ryckte i. Fast det rycker väl i den nöten lite titt som tätt :) men mysigt var det att bara sitta och ta det lugnt med fina vänner.

 Nu blir det lite How I met your mother och jag antar att jag lär skratta mig ännu piggare, suck.. godnatt!


Här har vi mina kära gudinnor!   

Av Amanda Andersson - 9 januari 2011 23:23

Fortfarande jättetrött..

blev en lång dag i går. frida och josefin bjöd mig påå middag på harrys. var jättemysigt att sitta där, med dom bästa :) sedan gick vi upp till josefin, där jag fick mig yttligare en överraskning. då hade folk gömt sig och skrämmde mig ganska rejält. men kul var det och jag blev skitglad över att se alla igen!!

 blev en utgång och idag har vi bara tagit det lugnt. lunch på cactuz, sett filmer, gisela och sandra kom. vi köpte chips och godis och bara fetade oss!


så var en go dag :) haft en bra helg.. allt har varit bra sen jag kom hem =)

nu ska jag sova. får se hur många timmar jag sover denna natten

 Adiooooos ! 



Av Amanda Andersson - 8 januari 2011 11:30

Jag är nu åter igen på hemmaplan! känns otroligt skönt får jag säga :)

Flygresan gick jättebra. Trist att åka själv bara, och sitta i Frankfurt i tre timmar. Men när jag kom till landvetter blev jag överraskad av massa folk och skyltar dom gjort! Så härligt! Då kom tårarna igen...

 Vi hade folk över i går med på tacos och sedan blev det massa kladdkaka!

Åkte och körde hem josefin och sedan upp till frida för att ÄNTLIGEN få se lilla melina. Jag dog tror jag! SÅ SÖT.


Somnade i soffan vid nio. Sovit 14 timmar. Slog även huvudet i sängkarmen i natt, så har en bula mitt i pannan. olala, snyggt va? passar ju fint idag till första utgång. Nä, nu ska jag, frida och melina ta en promenad till systemet. Vi ses  :)


Puss och kram !

Av Amanda Andersson - 6 januari 2011 07:08


 Hoo hoo!


Nu har jag skrurat i över en timma. Klockan är strax efter ett...

jag vet att det inte är så noga, men jag vill ändå lämna allt fint :)

  Jobbade sent. Melissa kom hem strax före tolv. Tjejerna var supergulliga idag. Vi satt på köksgolvet - jag, lauren, alexa och mia i nästan en halvitmma och pratade om allt möjligt. Dom små tjafsade om vem som skulle sitta på mig, och jag bara njöt av den fina stunden. Vi lekte kurragömma, år efterrätt, spela spel och slutade kvällen med mys i soffan. Jag har njutit av min sista dag, men det känns fortfarande overkligt. Som om att jag bara ska in till Nyc över en helg, och sedan komma tillbaka. Alla brev är finskrivna och jag tycker att dom blev riktigt bra! Men i morgon, börjar bli orolig för att jag inte kommer att känna något. Att jag inte kommer gråta, för det är så svårt..det går inte nu bara.

  Ashley och jag skaffade förresten skype på hennes dator :) vi badade även i hot tuben nu i kväll och åt gott. en mysig kväll och jag skrattade så jag dog åt hennes sjuka skämt. LOVE her. nej sova. en lååång dag i morgon! Kanske skriver hejdå i morgon med. nu slutar min bloggs resa snart ju :)


 NIGHT <3

Skapa flashcards