Alla inlägg under mars 2010

Av Amanda Andersson - 15 mars 2010 02:43

Hemma från världens bästa helg, i NY city med johanna och sofia! The city that never sleeps. stämmer bra! jag har inte fått mycket sömn så är dödstrött nu!

Ska försöka beskriva helgen utan att det blir femtio sidor att läsa :)

  Fredag: När jag jobbat klart körde Jason mig till tåget. trodde jag skulle få lite sömn, men icke. I väntan på tåget möter jag Jimmy, en vän till familjen som också ska in till city och hans mun är aldrig i viloläge vill jag lova. Eftersom Johanna var lite sen så bjöd han med mig till en pub där vi drack vin, satt fint mitt på dagen=)

 Sedan gick jag lite vinglandes till frisörsalongen bredvid. Där fick jag också vin, och en kille som jobbade där sa att vi kunde komma till hans kusins club på kvällen, vilket vi också gjorde :)


Lördag: huvudvärk! Ut i regnet och shoppa..

Åt världens frukost/lunch/middag på taco bell. oj vad gott det var!

Efter en lååång dag med tusen skratt, blev det taxi till hotellet.

Musik och vin, och vi var på g. Tog limousinturen som förra gången.

Var packat med folk och när vi tre svenskar klev in sist i limoun blev vi plötsligt gudar. alla skrev Sweeeden och skulle fota oss haha. vi stannade för en pause, då jag och sofia satte oss på gatan och kissade mitt i Time square. lite kul =)

Framme vid cluben och hela new york var där! Tusen minneslucker men det jag minns var helt awesome..så himla kul verkligen, så kul att träffa allt möjligt folk från massa olika länder. Jag tappade faktiskt inget, men sofia tappade sin kamera. Toppenkväll! men blev väldigt sent bara och inte mycket sömn.


Söndag: Strålande humör utan huvudvärk! vi packade alla saker och checkade ut från hotellet. Tog taxi till ett fik där vi åt frukost och satt där i några timmar.

Var nog riktigt många år sedan jag fick sådana skrattanfall..herregud!

Folk kollade på oss med the evil eye..var så himla kul men kramp i magen hihi =)

 Men skratten tog slut och vi var tvungna att säga hejdå. och hejdå till johanna var inte lätt, eftersom hon lämnar mig på tisdag för äckliga sverige. jag vill inte, jag vill ha henne här, i usa, helst i mitt rum just nu, skrattandes!

 På Grand Central träffade jag Steffany som också varit i city och vi tog tåget hem.

Ligger i min säng som jag saknat och kämpar för att hålla ögonen öppna.

jag är så trött...men det var det absolut värt. för denna helgen glömmer man inte, best ever :)

Bilder kommer senare...god natt folket!

LOVE.


Av Amanda Andersson - 12 mars 2010 06:05

hotell äntligen bokat och klart, i sista minuten som inte är något ovanligt för mig.

jag drar alltid ut på allt till det sista..ska bli skönt, två nätter med johanna och sofia.

massa shopping, gula bilar, fest, mat...även nån bio om vi hinner :)

min sista helg med johanna i usa, and it sucks. nästa gång vi ses blir i hemska sverige..


Gårdagen var helt okej. vaknade med ett strålande humör, vet inte varför !

men ungarna tappade nog hakan, för det var jag som ville hoppa och klänga på dom, haha. annars brukar jag sitta gäspandes med kaffe ihanden.

 Jag och Alexa passade på att baka när Mia sov. och OJ vad resten av familjen åt..jag tror jag fick två stycken, dom var väldigt uppskattade :)

spenderade kvällen med att hjälpa Ashley med hennes projekt. att baka 25 små blåbärspajer med dekoration på. tog tre timmar och det känns i ryggen idag.

ja det måste nämnas, min rygg! grät nästan förut så ont jag har. tack vare en seg deg och en seg Mia, som vägrade sova och som jag fick bära runt på i 5 timmar......

 nej jag är egentigen för trött för att ens vara vaken.


några bilder och sedan blir det lite sömn.

LOVE.



Jag visade Alexa hur man gör en "Amanda" 

 

Sweet

bildbevis på ungen som stal smeten!

 

Jo dom blev lite platta, men mycket goda! 

  

Ut med tjejerna för att hämta Lauren från skolbussen.. 

 


Av Amanda Andersson - 10 mars 2010 04:18

Idag rusade dagen förbi. hände inte speciellt mycket..

Eftersom fjärrkontrollen till tvn är borta av nån konstig anledning(alexa), så har vi fått tagit Melissa och Jasons. Och idag försvann den också(alexa).

så frågade alexa men nej, hon visst inte. så jag började leta bland alla leksaker när hon kommer spingandes och skriker att hon vet vart den är. jo, under hennes lilla leksakskök som hon har, där låg den. oväntat!

   lääängtar till helgen så jag dör! fredag tack, johanna tack!


kollat igenom Alla bilder på datorn. ganska många man samlat på sig med åren :)

gillar den här bilden från norge, på mina två vackra nötter som jag saknar <3


  

LOVE.


Av Amanda Andersson - 9 mars 2010 01:22

blääääää, det här gillar jag inte! johanna ska kanske lämna mig och usa.

men vad ska man göra om man inte trivs. kommer bara sakna människan otroligt mycket. hoppas på att vi får sista helgen ihop nu, in the city...


jag hittade något inne i badrummet idag. på väggen, var det blod. ganska mycket.

ungefär i höjd med mitt huvud. sprang och hämtade ashley och jason, så dom fick kolla. vi alla blev lite rädda med tanke på att "anna" som vi kallar spöket kan ha varit i farten. och jag vet att det inte varit där innan, och jag har då inte gjort det.

läskigt eller?  men det visade sig vara rengöringssprayen jag använde när ja städat som färgar av sig. det livade upp oss alla iallfall.


nu ska jag och ashley kolla på vårt måndagsprogram..

LOVE.

Av Amanda Andersson - 8 mars 2010 00:34

Känslorik dag! haft många olika känslor och tankar..

kan säga att jag har velat gråta, men det går bara inte. har nog inte gråtit sedan jag kom till detta land. jo ett par tårar en gång, and thats it. det går inte hur mycket jag än vill.. jag börjar väl bli en äkta ytlig amerikanare! haha


blev mycket skype idag, vilket jag behövde..prata av mig lite.

fick mina pengar för veckan och helgens jobb och spelat monopol, det är väl i stort sett det som hänt idag. storstädat mitt rum och mitt badrum och tvättat..

  nu är familjen på resturang, jag orkade inte följa med idag. behöver vila lite, efter en livfull helg med tjejerna... längtar redan tills nästa helg, då blir det city!


nu ska jag se en fim i min ensamhet.

LOVE.

 

 

  

 ett minne jag aldrig glömmer :)


Av Amanda Andersson - 7 mars 2010 04:49

barnvakt hela helgen lång! precis lagt mig efter film och godis med Ashley.

Helgen gick fort, och vi har haft kul.. Alexa spydde i morse och har haft feber hela dagen, kanske inte lika roligt..

  Var väldigt mysigt att sova med Mia (7 mån) iallafall:) hon vaknade ett antal gånger på natten, så tillslut tog jag henne bredvid mig i sängen. så mysigt att vakna och hålla om världens sötaste unge, som bara ler och man kan pussa henne hur mycket som helst=)

  nu ligger hon i sin   egna lilla crib som snarkar så sött. var kul att få vara med lite på förfest och efterfest förut..Haha tur att skype finns:)


nej godnatt folket, trött efter att torkat spya, städat, diskat, tvättat, lekt och spelat monopol ett antal gånger! zzzz.......

LOVE.


Av Amanda Andersson - 5 mars 2010 05:41

nanana.. lyssnar på låtar från smala sussie, och får härliga flashbacks :)

Mamma, du som alltid undrar om jag behöver nåt. Smala sussie filmen tack!

kan behöva höra pölsas ljuva stämma ibland!


precis kommit hem. varit med Steffany, en tjej från Colombia...skulle äta ute, och vi körde såklart lite fel så slutade med Mc donalds. hade riktigt kul med denna dam! :D

 Idag jobbade jag ganska länge. Melissa skulle fixa sina naglar och hämta Ashley, och då fick jag faktiskt alla tre tjejerna i säng, och tillslut somnade dom så sött. Melissa blev chockad och väldigt nöjd:)


Igår, efter att vi gjorde våra naglar, laddade jag och Ashley upp inför helgen med massa godis. barnvakt hela helgen! kan inte bättre bli, haha..  vi köpte även "Swedish fish" som jag hittade i en hylla.

köpte två, en till Alexa och en till Lauren. Berättade för Alexa idag att jag hade en liten överrasking  för dom, något man kan äta.. det första hon gissar på är: Ris eller mos!!

Denna tjej kan slänga ur sig all möjlig skit. hon är ett roligt litet charmtroll :)

 Vad fort man fäster sig vid folk..det märker jag nu. om jag skulle lämna familjen nu, skulle nog gråta floder :) tycker om verkligen om dom.. big love!


Nästa helg blir det NY city, helgen efter Vermont och sist men inte minst Florida.

By the way, jag som varit mästare på Monopol har blivit sämst, vet inte vad som hänt..

puss på tån

LOVE.



Av Amanda Andersson - 2 mars 2010 23:58

jo jag har just överlevt snöstormen! instängda i huset i fem dagar nästan.

första natten när strömmen gått sov vi alla i vardagsrummet, framför brasan! vad mysigt..utan ström i två dagar till Jason köpte en generator så vi kunde leva lite i allfall. Jag och Lauren stannade kvar i vardagsrummet och dom andra sov i deras  rum. huset har varit viskallt.. allt känndes som en film. typ som The Mist, när dom är instängda i mataffären och inte kan gå ut, och sedan köra runt sakta i bilen och se vad som hänt där ute..

staden är var helt död, med alla ledningar och träd liggandes överallt.

Melissas föräldrar fick ett träd på sitt hus, vi fick ett bredvid som tur var..

 Kaos med andra ord har vi haft, och vi började gå varandra på nerverna vi slutet men nu är allt som vanligt, thank god!


just det, måste också nämna att jag varit på det helt sjukaste kalaset ever!!

ettårskalas! började med att lämna bilen så parkerade nån kille bilen, utanför "palatset" var världens största present till stackars barnet, en båt! skitstor..

massa clowner utanför, och när vi klev in var det en gång full av ballonger,  clowner, roliga speglar. vfick stå i en liten kö för biljetten och sedan in till paradiset.

stor bar, tusen bord och stolar, man kunde få ansiktsmålning, bli avmålad, kolla på hundar som lekte.. massa olika stationer med saker. det var så stort och jag tappade nog hakan varannan minut skulle jag tro. efter några timmar där, med småplock till mat och dricka var det vidare in till nästa rum. enormt! vi började på dansgolvet där alla verkligen dansade. åt massa, dans, äta, dans...det var också massa artister som framträdde! efter många timmar på kalaset avslutades det med tårtan, vilket var som ett rum fullt med clowner som stod och höll i kakor, glass, tårtor, cupcakes-Alllt. jag och ashley snodde till oss barnens plastpåsar och fyllde med enorma klubbor, kakor, godis.. sjukaste kalaset som sagt, för en stackars ettåring som aldrig kommer minnas det. hurra för han!


just nu sitter jag och ashley ensamma i huset med var sin dator.

till helgen ska vi passa alla barnen, för melissa och jason ska bo på hotell i NY city.

så lönen lär bli stor.. just det, en gubbe som var med och uppfann GPS:en var här en dag, och även en man som jobbar med massa kändisar och modeller, coolt ;)

Puss och kram

LOVE.


Ovido - Quiz & Flashcards