Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Amanda Andersson - 8 januari 2010 04:30

här nyser alla stup i kvarten, och då blir det ett antal bless you man hör :)

idag hade vi redovisning på arbetet vi gjort, sedan blev det busstur in till Manhattan!

Otroligt kul dag! Det började med tur genom hela stan, fick se massa intressant där kändisar bor eller spelat in filmer. Dom spelade in Law and Order när vi åkte förbi, lite coolt faktiskt. Sedan tog vi Staten Island färjan till frihetsgudinnan, där vi tog massa fina bilder =) Vår guide följde efter mig och Johanna och såg till så att vi höll oss i närheten av dom andra, så fort vi smet ut för att fota lite, kom han springandes efter och tjoa på oss. En svans kan man ju säga, men tur var det, för vi hade aldrig hittat dom andra mitt i gröten. Vi kanske inte är världens smidigaste om man säger så!! haha

Vi fortsatte tripen mot Rockerfeller center och upp i Top of the rock, vilken jävla utsikt med empire state mitt emot. Mat blev nästa, tacos mums..

Vidare till Times square för lite shopping för vissa. Bland annat en I love NY tröja, oväntat?  =) Till sist, blev det Starbucks för en kaffe innan bussen hem.

Nu sitter jag med allt godis jag fick av min kära mormor och morfar! TACK :)

Tror seriöst jag kommer gå upp 15 kilo.. rullar fram snart som en pingvin, så se upp!



Manhattan, från Staten Island färjan.


   

Me and Johanna in the sunset.

 

Turisten med sitt kaffe!!


Ground Zero, där de bygger nya byggnaderm sakta men säkert..


    

NY, the city we love!


  

jag, frida och johanna myser...



  Kommer bli trist att säga hejdå till alla i morgon..lärt känna riktigt roliga prickar. kommer bli jobbigt att åka ifrån dom, men vi ska allt ses inom kort :)

Nu ska jag packa klart och ladda inför mitt möte med min familj i morgon, wish me luck..


Godnatt gott folk

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards