Alla inlägg under februari 2010

Av Amanda Andersson - 1 februari 2010 01:09

oh my god, vilken helg!

Åkte tidigt i lördags och mötte Johanna. Var hur kallt som helst så vi tog taxi ner till Urban Outfitters och shoppade..Vidare för att kika på kameror, och hittade tillslut en jag ville ha, men den var så klart slut. Gick och fikade på världens coolaste café, med massa gammal musik som johanna gillade att digga till :) Köpte massa vin och gick vidare till Forever 21 och gjorde slut på ännu mer pengar, är snart pank!!

Tog taxi upp till Times square där en annan affär hade min kära kamera så upp med plånboken igen! är riktigt nöjd :D tog taxi till hotellet som låg långt bort, bredvid Central Park. Världens minsta rum med en säng och en Tv. Korkade upp vinet och gjorde oss i ordning. Sedan åkte vi kanske tio personer från hotellet i världens coolaste limousine, bra musik och härligt folk. Kom fram till cluben där vi gick föra kön, gott =) Hur stor är chansen att man möter först Amanda från Au pairskolan, sedan en annan tjej från vår klass och sedan de två galna tjejerna från Australien..

Fyra tjejer från skolan mitt på Manhattan bland alla ställen och folk, mötte vi dom, COOLT! Kvällen var hur kul som helst, tills jag tappade mobilen jag fick av Jason samma dag.. typiskt mig kanske? johanna blev utslängd, men fick komma in igen..

Sluade med att vi båda blev utslängda och tog taxi hem. minns inte riktigt hur vi kom in till hotellet, men vaknade med jackan på och nyckeln satt kvar i dörren! haha

  Vaknade med världens huvudvärk, duschade, checkade ut, gick till Central park, åt frukost, tog taxi till Times square och satt på Mc Donalds i två timmar. Det ringde även en kille som hittat min mobil, men han bodde i Brooklyn så han ska posta den till mig, och ville inte ens ha betalt! det kallar jag en hjälte... kramade Johanna hejdå och tog taxin till Grand Central och tog tåget hem.. saknar johanna redan!

  Nu har ja tagit alvedon, ätit lite godis och spelat spel med familjen och det är nu dags att sova, vilket jag verkligen behöver! seeee yaa!



Testade min nya kamera.. 


  

På rummet...


  

lite utav det jag shoppade..fyra par skor, behövs alltid :)

Ovido - Quiz & Flashcards