Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Life is good.

Av Amanda Andersson - 15 februari 2010 02:43

Har precis kommit hem från Vermont.

Åkte upp fredag förmiddag.. jag fick åka med Melissa och barnen, medans Jason och Ashley åkte tillsammans. Mia, den minsta skrek heela vägen upp verkligen! 

När vi kom fram till stugan åt vi middag och pusslade. Fick även var sin fin låda med jordgubbar-doppade i choklad. världens godaste :)


Tydligen hade Ashley lovat att passa Mia på natten så melissa och jason kunde få lite sömn för en gångs skull. Och eftersom jag och Ashley delade rum vaknade vi båda av att Mia gapar och skriker. Ashley sitter och skakar henne åt alla håll och kanter, klagar på vad det är för fel på henne, och varför hon inte slutar gråta.

Vem tror ni fick ta henne tillslut? jo amanda.. bra jobbat Ash!

  Lördag morgon blev det upp tidigt. Jag och Ashley passade Mia, när dom andra åkte skidor. När dom kom tillbaka var det vår tur :) vilka backar!! och den finaste utsikten. Ashley hade snowboardlektion, så vi skulle träffas efter den, vilket vi inte gjorde eftersom vi tappade bort varandra..haha

 Kom hem tillslut, blev middag och vi alla fick alla hjärtansdag presenter.

Jag fick eget kort med en fin text melissa skrivit. fick även en chokladask och presentkort på en nagelstudio. så jag och ashley ska få fina naglar :)

  Melissa och Jason åkte iväg för "några" drinkar och vi passade barnen.

Återigen fick jag ta Mia.. mellan elva och tre, försökte jag få människan att somna om, men så fort jag la henne började skriket. så tillslut fick hon fick sova i min säng, på min mage.

   Söndag- passa Mia, tvätta lakan, göra lunch för att sedan ut i backarna..

hade skitkul.. blev en trist färd hem i bilen. ungarna skrek en efter en!

hade trevligt samtal med melissa i allafall. och nu kom frågan jag funderade över..

hon frågade om jag ville stanna i två år i stället för ett, eller åtminstone förlänga med ett halvår.. är något jag ska grubbla över!


I morgon är det en röd dag, så behöver inte gå upp tidigt. lovade tjejerna att dom kunde springa ner och väcka mig om dom ville :) i morgon ska dom även kolla på ny bil, som ALLA får plats i.. och då behövs det en stor bil.

behöver lite sömn nu känner jag. ska bli gott att sova utan att vakna av Mia :P

by the way, johanna flyttar hiiiiit =D eller nära mig i allafall. life is good :D

LOVE.

 


 
 
Ingen bild

Sara

15 februari 2010 10:13

Vad skönt att Johanna kommer närmare dig, ni verkar ju ha så kul ihop!
Jaså, dom är redan på dig om en längre vistelse, hmm, ja det betyder ju att de verkligen tycker om dig! Men det är väl för tidigt att bestämma!?!
Gulligt av dom med presenten, snygg du ska bli =)
Saknade att få krama om dig på alla

 
Ingen bild

Sara

15 februari 2010 10:17

hjärtans dag!
Kanske en skype senare idag!
Kraaaam

 
mamma och Martin

mamma och Martin

15 februari 2010 12:03

Åh, vad roligt att du får Johanna nära dig. Stackars henne, hon har inte haft det lätt. Kul för er! Fick du kramen jag skickade till dig igår? Fint av dem att ge dig presenter. Du är nog väldigt uppskattad. Inte konstigt, för vet hur underbar du är!

Kramar från oss i värmen.

http://dekoreramedmera.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda Andersson - 7 juli 2011 20:48

SICK AND TIRED, of always being sick and tired.. Nu vill jag bli frisk, for real. Fick ju halsfluss i torsdags, dagen före Peace and Love. Men det var bara att svälja ner penicillinet med alkoholen.. och det funkade nog, jag kände mig friskare än n...

Av Amanda Andersson - 28 juni 2011 23:42

Well.. hej på er! Ja, jo jag lever faktiskt men har fullt upp så hinner aldrig kika in här längre. Känns som jag är och hälsar på ibland i lägenheten bara för att säga hej och hejdå. Men idag blev den nog glad med lite ny inredning :) Jag och mamma v...

Av Amanda Andersson - 22 maj 2011 20:49

Nu är helgen över..snyft! Så himla gott det har varit att vara ledig :) Fredag sov jag hemma i färgelanda, trot eller ej. Det grillades, bakades och blev en del mys.   På lördag var det full rulle. Smörgåstårta som skulle hämtas, en lägenhet som ...

Av Amanda Andersson - 4 maj 2011 10:30

Oj vad jag är öm i kroppen. Att montera ihop en cykel själv är inte det lättaste. Men jag blev sjukt stolt när rätt skruv passade i rätt hål. Martins bror hjälpte mig så nu har jag en fin cykel :) Var ute och sprang i går också, det gick åt skogen ...

Av Amanda Andersson - 26 april 2011 14:50

Har lunchrast nu på min lediga dag. Började dagen med att tvätta och sedan städa trappuppgångarna i mitt hus. Helt slut!!!! Så har nu fått i mig lite mat :) Mamma kommer hit sen och då ska vi försöka få upp resten av gardinerna och greja lite. Seda...

Ovido - Quiz & Flashcards