Alla inlägg under juni 2010

Av Amanda Andersson - 6 juni 2010 18:47

Gårdagen var jättebra. Åkte tidigt och mötte alla au pairer, var fler än ja trodde. var ganska många..tog bilen vidare till New Jersey till Six Flags. tog ungefär två timmar, så var inte så farligt !

Det var hur stort som helst där! Hade skitkul med vanessa och anna! men är fortfarande sjuk så mådde inte så bra.

Vi blev trötta efter ett tag där, satte oss och åt och beslöt oss för att åka till annas hus i stället.

 Typ största huset ja sett i usa. med pool och poolhus. Vi gjorde oss i ordning och på med finkläder, så gick vi till poolhuset :) där fanns alkoholen haha.

Sedan kom några och hämtade oss och vi åkte till en club en bit bort.


  När vi kom tilbaka sov vi i poolhuset :) men jag kom på idag att det kanske inte var så smart av mig att blanda min medicin med alkohol. jag var lite konstig i går och kanske berodde på det då.. jaja :) man lär sig av sina misstag.

helgen var bra och rolig i allafall, men också gott att komma hem igen =) dricker kaffe nu och ska fortsätta på läxan som SKA bli klar nu.



Av Amanda Andersson - 5 juni 2010 03:44

Har äntligen fått tillbaka smak och luktsinne så njuter av den svenska chokladen just nu. Jag börjar bli bättre vilket jag är öööverlycklig över, för dom senaste dagarna har varit tuffa. att ta hand om tre sjuka tjejer samtidigt som man själv bara vill gå och dö. men jag lever då än idag :) Lauren tog med de svenska browniesen vi bakade i går till skolan och bjöd på. och alla hade ÄLSKAT dom. haha we're awesome! fast dom blev lite kladdiga men men..


kvällen spenderades med vin och fint sällskap. haha

 I morgon ska jag upp tidigt. hämta anna, vanessa och sedan bär det av till Six Flags i New Jersey. Det är typ som liseberg fast mycket större:) ska bli kul !


hejsvejs. vi hörs när vi hörs :)

Av Amanda Andersson - 4 juni 2010 02:23

sitter just nu ute med myggen, ashley och våra datorer och lyssnar på musik.

dagen i dag var tuff. mådde inte alls bra, iväg till doktorn vid tvåtiden..

och dom har en privat doktor och jag var sen pga den jävla gps:en.

Pinsamt! Dom frågade var det var jag är allergisk mot eftersom ja inte kan ta någon medicin typ, förutom alvedon..fick låna receptionens dator och leta upp det haha.

  hade tydligen nån bakterie eller nåt, så fick medicin.


Kom hem och melissa åkte och jobbade. åt middag, diskade, bakade brownies med tjejena och sedan la dom. sitter och håller tummarna nu för att jag ska bli frisk!

ska lägga upp ett par bilder från yankee matchen i morn tror ja.. så det får ni INTE missa. haha by the way, tjejerna här älskar verkligen marabou choklad, speciellt den nya med polka.. heltokiga i den :) ADIOOOOS.

Av Amanda Andersson - 2 juni 2010 17:41

Matchen var ascool i går. hur stort som helst. tydligen den störta i världen, vilket jag inte visste.. och Yankee vann =) åkte dit med melissa, ashley, lauren och resten var elever från skolan melissa jobbar på. livat i bussen med massa 17-18 åringar haha.

 Men jag mår inte bättre idag, bara sämre.. vill bli frisk!!


I morse säger melissa att hon ska jobba sent idag, tors och fre. typ till tio varje kväll, om inte senare. men jason skulle vara hemma sa hon! Så kommer jason till köket med en resväska och säger att han ska bort i två dagar...?? what? vilken bra kommunikation dom två har.. så antar jag det blir jag som ska jobba då ja?


fick ett stort grönt paket idag på posten!! Thailand tröja, tidningar, godis, mascara, kort och fina brev :) tack så mycket.. mamma och linnéa och resten :) blev skitglad !

får vänta med godiset, eftersom jag ändå inte känner nån smak just nu..

ska vika tvätt... tjejerna är hos doktorn. puss och kram


Av Amanda Andersson - 1 juni 2010 02:54

Vid halv åtta gick jag upp och jason bara skrattade åt hur jag såg ut. Han sa att jag kunde gå och lägga mig igen. fick världens leende på läpparna och sprang till sängs :)

Fick sova ut men är fortfarade sjuk.. inte gjort något alls idag. bara tagit det lugnt.

  I morgon blir det kanske att åka och titta på Yankee's game i NY. Om det nu finns biljetter kvar då =)


pratade med johanna på skype ett bra tag förut. och hon skickade ett videoklipp från när vi var ute sist i city. så himla kul haha. vi tror att vi tar kort på oss med vi filmar. varken nån av oss kommer ihåg det och det ser verkligen ut som att vi ska somna eller nåt ;)

  ska se på tv nu.. som jag ALDRIG gör annars här. tv för en au pair? nej det finns nog inte.. godnatt på er mina bästa <3


Ovido - Quiz & Flashcards